Važnost upravljanja lanca opskrbe

Upravljanje lancem opskrbe strateški je pristup planiranju i dobivanju trenutnih i budućih zahtjeva organizacije kroz učinkovito upravljanje opskrbnom bazom za postizanje uspjeha organizacije.

Upravljanje lancem opskrbe strateški je pristup planiranju i dobivanju trenutnih i budućih zahtjeva organizacije kroz učinkovito upravljanje opskrbnom bazom za postizanje uspjeha organizacije. S obzirom na to, logistika kao dio lanca opskrbe ima vrlo važnu ulogu u procesu lanca opskrbe za postizanje uspjeha organizacije. Ključne odgovornosti logističkih zadataka su prijevoz proizvoda s mjesta na mjesto, skladištenje proizvoda, distribucija proizvoda krajnjem kupcu. Logistika je segment poslovanja u kojem optimizacija procesa isporuke robe od dobavljača do krajnjeg korisnika dovodi do značajnih ušteda u svakoj kompaniji.

Strategija tvrtke je skup radnji koje njezini menadžeri poduzimaju kako bi nadmašili konkurente tvrtke i postigli vrhunsku profitabilnost. Cilj dobro osmišljene strategije nije samo privremeni konkurentski uspjeh i kratkoročna dobit, već podrazumijeva dugoročni uspjeh uz osiguranje budućnosti tvrtke. Upravljanje lancem opskrbe može se identificirati kao dobro osmišljena strategija s obzirom na to da lanac opskrbe ima značajnu ulogu u uspjehu ili neuspjehu poduzeća.

Najvažniji cilj lanca opskrbe je isporuka proizvoda u traženoj količini, kvaliteti i u obećanom roku po najkonkurentnijoj cijeni tijekom cijelog procesa, od faze opskrbe do konačne isporuke. Da bi se to doista postiglo na takav način, lanac opskrbe mora sadržavati sljedeće karakteristike:

  • Jasna strategija lanca opskrbe kao temelj tvrtke. Ova karakteristika temelji se na dubokom razumijevanju poslovne strategije tvrtke
  • Biti prilagodljiv i brz, što omogućuje natjecanje u današnjem dinamičnom okruženju
  • Biti transparentan i imati jasno izražena očekivanja izvedbe i imati kulturu odgovornosti prema kupcima
  • Biti usredotočen na kontinuirano poboljšanje u cijelom lancu opskrbe i težiti vrhunskim performansama
  • Biti svjestan prednosti i slabosti i sudjelovati u aktivnostima komparativne analize.
  • Imati perspektivu od kraja do kraja, usredotočujući se na aktivnosti lanca opskrbe prema SCOR modelu planiraj-kupi-izradi-isporuči-vrati-omogući
  • Imati globalni, a ne regionalni fokus

Bez oklijevanja, tajna uspjeha organizacije je tim kvalitetnih i predanih agenata za promjene, odnosno lanac opskrbe gubi, ili pobjeđuje na temelju kvalitete i inovativnosti ili kreativnosti ljudi koji njime upravljaju.

Da bismo zaključili njegovu važnost možemo reći “Lanac opskrbe je poput prirode, svuda je oko nas.”

U nastavku se nalazi usporedba tradicionalnog i modernog upravljanja lanca opskrbe.

ElementTradicionalni lanac opskrbeModeran lanac opskrbe
Model pristupaPlaniranje i kontrola
Više nepovezanih ciklusa planiranja
Planiranje, izvedba, provjeravanje, djelovanje
Više međusobno povezanih ciklusa planiranja
Stanje zalihaPovećane zaliheOptimalne zalihe
OperacijeNeravnoteža u ponudi u odnosu na potražnju
Više reaktivnih operacija
Ravnoteža u ponudi u odnosu na potražnju
Pojednostavljene operacije
Pristup ukupnim troškovimaPovećani troškovi i resursiSmanjeni troškovi i resursi
SuradnjaNeistodobna komunikacija
Nedostatak suradnje
Istodobna komunikacija
Partnerstvo
Baza dobavljačaPovećane razlike među dobavljačimaMinimalne razlike između dobavljača
KvalitetaNeučinkovit odgovor i pravovremena isporuka
Utjecaj na kvalitetu
Učinkovit odgovor i pravovremena isporuka
Povećana kvaliteta
Share the Post:

Povezane objave

usluga prijevoza

Kako izabrati najboljeg pružatelja usluga prijevoza

Bez obzira širi li se Vaše poslovanje na nove zemlje, povećava obujam poslovanja, povećava baza dobavljača ili pak tražite nove načine usluge prijevoza, odabir pravog pružatelja usluga prijevoza može značajno utjecati na troškove, uštedu vremena,  brzinu i zadovoljstvo kupaca i posložene procese unutar lanca opskrbe.

Pročitaj više...