Važnost upravljanja lanca opskrbe

Upravljanje lancem opskrbe strateški je pristup planiranju i dobivanju trenutnih i budućih zahtjeva organizacije kroz učinkovito upravljanje opskrbnom bazom za postizanje uspjeha organizacije. S obzirom na to, logistika kao dio lanca opskrbe ima vrlo važnu ulogu u procesu lanca opskrbe za postizanje uspjeha organizacije. Ključne odgovornosti logističkih zadataka su prijevoz proizvoda s mjesta na mjesto, skladištenje proizvoda, distribucija proizvoda krajnjem kupcu. Logistika je segment poslovanja u kojem optimizacija procesa isporuke robe od dobavljača do krajnjeg korisnika dovodi do značajnih ušteda u svakoj kompaniji.

Strategija tvrtke je skup radnji koje njezini menadžeri poduzimaju kako bi nadmašili konkurente tvrtke i postigli vrhunsku profitabilnost. Cilj dobro osmišljene strategije nije samo privremeni konkurentski uspjeh i kratkoročna dobit, već podrazumijeva dugoročni uspjeh uz osiguranje budućnosti tvrtke. Upravljanje lancem opskrbe može se identificirati kao dobro osmišljena strategija s obzirom na to da lanac opskrbe ima značajnu ulogu u uspjehu ili neuspjehu poduzeća.

Najvažniji cilj lanca opskrbe je isporuka proizvoda u traženoj količini, kvaliteti i u obećanom roku po najkonkurentnijoj cijeni tijekom cijelog procesa, od faze opskrbe do konačne isporuke. Da bi se to doista postiglo na takav način, lanac opskrbe mora sadržavati sljedeće karakteristike:

  • Jasna strategija lanca opskrbe kao temelj tvrtke. Ova karakteristika temelji se na dubokom razumijevanju poslovne strategije tvrtke
  • Biti prilagodljiv i brz, što omogućuje natjecanje u današnjem dinamičnom okruženju
  • Biti transparentan i imati jasno izražena očekivanja izvedbe i imati kulturu odgovornosti prema kupcima
  • Biti usredotočen na kontinuirano poboljšanje u cijelom lancu opskrbe i težiti vrhunskim performansama
  • Biti svjestan prednosti i slabosti i sudjelovati u aktivnostima komparativne analize.
  • Imati perspektivu od kraja do kraja, usredotočujući se na aktivnosti lanca opskrbe prema SCOR modelu planiraj-kupi-izradi-isporuči-vrati-omogući
  • Imati globalni, a ne regionalni fokus

Bez oklijevanja, tajna uspjeha organizacije je tim kvalitetnih i predanih agenata za promjene, odnosno lanac opskrbe gubi, ili pobjeđuje na temelju kvalitete i inovativnosti ili kreativnosti ljudi koji njime upravljaju.

Da bismo zaključili njegovu važnost možemo reći “Lanac opskrbe je poput prirode, svuda je oko nas.”

U nastavku se nalazi usporedba tradicionalnog i modernog upravljanja lanca opskrbe.

ElementTradicionalni lanac opskrbeModeran lanac opskrbe
Model pristupaPlaniranje i kontrola
Više nepovezanih ciklusa planiranja
Planiranje, izvedba, provjeravanje, djelovanje
Više međusobno povezanih ciklusa planiranja
Stanje zalihaPovećane zaliheOptimalne zalihe
OperacijeNeravnoteža u ponudi u odnosu na potražnju
Više reaktivnih operacija
Ravnoteža u ponudi u odnosu na potražnju
Pojednostavljene operacije
Pristup ukupnim troškovimaPovećani troškovi i resursiSmanjeni troškovi i resursi
SuradnjaNeistodobna komunikacija
Nedostatak suradnje
Istodobna komunikacija
Partnerstvo
Baza dobavljačaPovećane razlike među dobavljačimaMinimalne razlike između dobavljača
KvalitetaNeučinkovit odgovor i pravovremena isporuka
Utjecaj na kvalitetu
Učinkovit odgovor i pravovremena isporuka
Povećana kvaliteta
Share the Post:

Povezane objave